Sunday, June 13, 2021

Kadtong Nabiyaan ko sa Eroplano Paingon sa Pinas Part 1

Nahitabo ni June 2017. Hagbay na nahitabo pero klaro2x pa gamay (Lol!) sa akong panumduman. Akong ticket is from Las Vegas Via United Airlines to San Francisco CA to Davao City. Mogikan ang airplane 4pm kapin paingon sa San Francisco. Sayo kaayo ko sa Las Vegas kay aron dili magkara2x. Katulo or kaupat gyud giutro ang flight details tungod sa weather. Nagsugod na kog kakulba pag ingon nga 9 pm na kapin ang departure, ang biyahe is isa ka oras ug tunga to San Francisco unya akong flight to Pinas is midnight. Gibalhin ang mga naay connecting flights sa duol sa pultahan para daw dili kaayo malangan. 

Pag-landing pinaabtik gyud dayon ko sagol dagan. Sa kakulba naglibog ko kung asa nga tram akong sakyan paingon sa International Terminal, blue or red? Kining magpadala ta sa gibati dili gyud maayo, lisod magfunction ang utok, ang akong gihuna2x nga taas ra ba gyud ang linya pagcheck in sa PAL unya moagi pag Security then moadto pa sa gate. Morag nakafeel na ko nga dili na gyud ko makaapas. 

Pag-abot nako mingaw na ang PAL office, wala nay tawo nagtikaw2x... closed na. Kadto nga segundo feeling nako nakakita kog dako kaayo nga monster nga padulong sa ako kay lamyon ko or morag feeling nako naa ko sa dagat nag atubang unya naay morag simbahan kadako nga balod nagdagan paingon sa ako ug wala gyud ko nakalikay. Nablangko ko kadali. 

Wala ko kasabot sa akong gibati.. Gitawagan nako akong bana ug mga anak. Pirti nila kaguol. I tried to contact the number sa PAL nga naa didto sa office pero walay nitubag. Duha mi kabuok ang nabiyaan pero ang isa mao nga nabiyaan kay naglangay2x ra man taga California ra man unta, kumpiyansa ra kaayo so niuli na lang siya kay duol ra man ilang balay. Niingkod sa ko para makalma akong kaugalingon. Tungang gabii na ug gamay na lang ang mga tawo sa airport. Akong daughter nagsuggest to find a kababayan para mogaan akong gibati. 

Naglakaw2x ko ug naa koy nakita sa unahan nga medyo edaran na siya nga babaye, daghan siyay luggage nakabutang sa cart. Ako isa ra gyud ka tote bag ang akong bitbit kay para piskay ang biyahe walay hassle kay gichecked in nako ang uban. Ug nakadumdum ko, asa na kaha akong luggage karon? Naapas ba kaha pagtransfer sa PAL? Unya kay wala man ko nakasakay? Aguy.

Natayming nihangad si ate ug nitan-aw sa ako, ako dayon siyang giask, "Pilipina ka 'te?" Ingon niya, "Oo". Nag asked ko, "Naiwanan ka rin ba ng airplane te?" Ana siya, "Ay hindi, chance passenger ako being a beneficiary ng anak ko na nagtatrabaho sa Asiana Airlines at naghihintay lang akong tawagin ang name ko". Ako siyang giingnan nga ate sorry pero maayo unta dili ka tawagon te para naa koy kuyog. Nikatawa ra pod siya. Ug wala gyud siya gitawag! Salamat sa Ginoo!

 

Alauna na sa kadlawon, niana ko kang ate nga mangita mig hotel nga duol sa airport pero niana siya nga adto lang daw mi sa United Service Organization Office (USO) office nga naa sulod sa airport kay pwede daw mi makastay didto kay iyang late husband dati nga sundalo ug naa siyay beneficiary ID. Unya ingon ko nga ikaw na lang te kay basin dili ko pwede, wala pa man akong anak ato nagsulod sa Marine Corps. Niana siya testingan lang daw kung dili ko pwede mag-unong mi, adto na lang mi sa bench or wherever basta sa airport lang kay basin makalarga siya early pero need pa niya moadto sa Asiana Airlines office.

Layo2x ang USO office sa among nahimutangan so nagsakay na pod mi ug tram medyo gamay ra ang mga tawo kay dis oras na lagi. Nitud-an ra namo ang USO (Terminal 1) ug dili ko pwede makasulod kay need ug mga numbers, etc plus identification card nga beneficiary ko. Pero kay ang nagduty Pinoy man, retired Marine si Manong ug gisultihan ni ate nga kung dili ko makasulod, manghawa na lang mi. Pero niana si Manong, okay sige pumasok ka na rin, sagot na kita. Haskang lipaya namo ni ate! Ug very comfortable mi kay dagko kaayo ang mga recliners pili lang ka asa mopwesto ug naay food pod like crackers, muffins, etc ug drinks like coffee, tea ug water. Daghan pod mga uniformed soldiers sa sulod, tulog  kaayo sila apil si ate naghagok na. Ag ako? Nagliraw2x ra akong mga mata! Nagplano unsay maayo buhaton. Akong una nga plano magcall ko sa PAL, ikaduha moadto sa baggage claim kay basin tua ra akong mga luggage. Wala gyud ko nakatulog hangtud niabot ang 5am. Nangape mi, nagwashed up ug nagbulag na mi kay moadto siya sa Asiana Airlines ug ako moadto pod sa Baggage counter sa United Airlines. Nag thank you ko kang ate ug nigakos pinahugot. Nagbayloay mi ug phone number and said goodbye.

Nagcall ko sa PAL sa Pinas ug niingon ang agent nga I need to talk to the United Airlines Manager kay ilang sala nganong nabiyaan ko ug kung unsa man gani, naa pay duha ka bakante nga tickets nga available anang pagkagabii pero akong paliton. Nagdecide ko makigtalk usa sa United Airlines before ko mopalit. Niadto ko sa Domestic Terminal kay naa didto ang office sa United Airlines ug niadto ko sa baggage claim. Pagkasamok man diay gawas sa number sa imong luggage imo pa gyud idescribe thru writing ang imong luggage, like unsa ang brand unsa ang color ug kung naa bay tag, etc. unya busy kaayo sila. Nagtext si ate nga naa na gyud siyay flight finally pero going sa Narita, Japan ug United Airlines iyang airplane, kay pwede man daw na kay ang Asiana kuno ug United naay agreement sa mga ingon ana for employee beneficiaries. 

Nihawa ko sa baggage claim kay hinay ang progress ug nipaingon ko sa office, kadako sa ilang office gitudluan ko asa ang office sa Manager dugay ko nakatuod, pastilan. Akong gi introduced akong kaugalingon ug gihatag nako akong Driver's License ug akong giasoy ang mga panghitabo ug wala siyay pangutana2x nabusy lang siyag type abi nako gitype niya akong mga gipangsulti. Pagkahuman nako ug asoy nismile siya sa ako ug nipaingon sa printer ug gikuha ang iyang giprint ug giduhol sa ako. Akong gitan-aw, duha ka free airline tickets to Narita, Japan ang isa ug from Narita to Manila ang ikaduha! Grabe nako kalipay ug nagthank you ko sa iyaha, kahilakon ko pero akong gipugngan. Akong gibasa ang time sa departure, OMG, in less than an hour na ang boarding! Unya naa pa ko sa Terminal 1! Nihaguros gyud kog dagan para makasakay sa tram to Terminal 3, wala na koy pakialam kung hapit na ko magkadasmag2x, sure ko dili mahitsura akong dagway ato paninguha nga dili na pod mabiyaan kay dili gyud lalim! 

Nakaabot na gyud ko sa Security! Naglinya nako. Ug wala na ko mahiluna kay boarding time na. Gisungog2x gyud ko sa panahon, ang 3 katawo infront of me isa ka pamilya, bana ug asawa unya anak nga adult na. Kining si Manang daghay gipangbutang nga secret money sa iyang mga secret pockets unya kay dili baya na pwede, giyawyawan sa anak, niana ang security officer nga dali manang diri ta sa kilid kay kapkapan ka. Nalipay ko kay akoy nay sunod sus niana man ang anak nga it's okay daw no need nga ipakilid sila, gipakapkapan gyud siya sa babae nga agent in front of all the people. Nadugay na nuon kog samot. Grabe gyud akong ampo nga unta dili ko mabiyaan. 

Paghuman sa Security dagan na pod ko padulong sa gate, I remember duol ko sa gate 6 ug ang boarding gate sa United Airlines is gate 104. Ingon ana kalayo akong gidagan. Wala ko nakafeel ug hangos ato mga panahona, dagan lang gyud taman2x. Finally, nakaabot na gyud ko sa gate, I heard nga gitawag na akong pangalan. Pagduol nako sa counter didto na ko gihangos ug taman, gipangutana pa gani ko sa staff if I want water. Pagsulod nako sa airplane mostly naka ingkod na ang tanan. Ug guess what? Nakita nako si ate ug nangashocked ming duha! Naa siya sa akong likod mga ika 3 ka row. Akong gichecked akong phone to call my husband nga I made it, nakita nako nga nagmissed call si ate ug naa siyay text telling me her flight details. Wala gyud namo damha nga magkasakay mi!

Paghuman namog talk kadali sa akong bana ug mga anak, nisettle na ko sa akong seat, waiting na lang nga magclose na ang door sa airplane ug molupad na. Nagpasalamat ko sa Ginoo ug nag ampo nga unta safe ang flight ug wala nay laing kakulian. Makatulog na gyud ko ug tarong, sa akong hunahuna. Ug gipiyong nako akong mga mata.

Sa dihang nitingog ang Intercom. Madelay daw mi gamay kay nagchanged pa ug Crew. Naminaw lang ko, ingon ko sa akong hunahuna, okay lang. Wala nagdugay tuod, naa na ang new Crew. Nagkabusy na sila check sa mga compartments, making sure nga okay ang seats, closed ang windows, ug uban pa. 

Nitingog na pod ang Intercom. "We would like to inform everyone that the plane has  mechanical issues found during the inspection and everyone is requested to deplane. You will stay at the gate as this will be fixed in a timely manner.We apologized for the inconvenience".

Nisiga akong mga mata ug pinakalit!

No comments:

Post a Comment